SCR - Selektívna katalytická redukcia
V Európe je to víťazná technológia pre emisné normy Euro 4 a Euro 5 a aj kvoli tomuto si zvolilo túto technológiu až 80% výrobcov nákladných vozidiel. Patrí k nim napríklad Mercedes, Iveco, Daf, Volvo a Renault. Technológia SCR znižuje spotrebu paliva o 5-7% pri optimálnom nastavení motora, nemá vplyv na servisné intervaly a životnosť vozidla a spĺňa požiadavky EURO 5.
Princíp technológie SCR
SCR vyžaduje prídavnú látku AdBlue® - 32,5% vodný roztok močoviny (DIN 70070).
>> (NH2)2CO (močovina) + H20 (voda)
AdBlue® sa tankuje do prídavnej nádrže, odkiaľ sa počas chodu motora v riadených množstvách vstrekuje do výfukového systému. Vplyvom teploty výfukových plynov sa AdBlue® premení na amoniak.
>> (NH2)2CO (močovina) + H20 (voda) = 2NH3 +CO2
Amoniak na zabudovanom katalyzátore reaguje s oxidmi dusíka, vzniká atmosferický dusík a vodná para.
>> NOx + NH3 + O2 = N2 + H2O (katalytická reakcia)
Pri spotrebe 1000 L nafty je pri motoroch EURO 5 spotreba 60 L AdBlue®. Špecifická nízka spotreba AdBlue® a kapacita prídavnej nádrže (až do 150 l) umožnuje prekonať medzi dvoma čerpaniami veľké vzdialenosti. Na nízku hladinu AdBlue® je vodič opticky upozornený.
U nás natankujete AdBlue len za 29 centov s DPH !