Rudolf HOLBÍK

holbik@hrs-truckshop.sk

0905 311 004 I 0918 244 989

Tankovanie AdBlue

SCR - Selektívna katalytická redukcia

V Európe je to víťazná technológia pre emisné normy Euro 4 a Euro 5 a aj kvoli tomuto si zvolilo túto technológiu až 80% výrobcov nákladných vozidiel. Patrí k nim napríklad Mercedes, Iveco, Daf, Volvo a Renault. Technológia SCR znižuje spotrebu paliva o 5-7% pri optimálnom nastavení motora, nemá vplyv na servisné intervaly a životnosť vozidla a spĺňa požiadavky EURO 5.

Princíp technológie SCR

SCR vyžaduje prídavnú látku AdBlue® - 32,5% vodný roztok močoviny (DIN 70070).

>> (NH2)2CO (močovina) + H20 (voda)

AdBlue® sa tankuje do prídavnej nádrže, odkiaľ sa počas chodu motora v riadených množstvách vstrekuje do výfukového systému. Vplyvom teploty výfukových plynov sa AdBlue® premení na amoniak.

>> (NH2)2CO (močovina) + H20 (voda) = 2NH3 +CO2

 

Amoniak na zabudovanom katalyzátore reaguje s oxidmi dusíka, vzniká atmosferický dusík a vodná para.

>> NOx + NH3 + O2 = N2 + H2O (katalytická reakcia)

 

Pri spotrebe 1000 L nafty je pri motoroch EURO 5 spotreba 60 L AdBlue®. Špecifická nízka spotreba AdBlue® a kapacita prídavnej nádrže (až do 150 l) umožnuje prekonať medzi dvoma čerpaniami veľké vzdialenosti. Na nízku hladinu AdBlue® je vodič opticky upozornený.

 

U nás natankujete AdBlue len za 29 centov s DPH !

Strešné boxy HAPRO
Strešné nosiče Picola M
Náhradné diely pre vozidlá HONDA
Náhradné diely pre vozidlá Nissan
_42
Náhradné diely do vozidiel Dácia
Náhradné diely pre vozidlá Mercedes Benz
Náhradné diely pre vozidlá LEXUS
Náhradné diely pre vozidlá IVECO
Náhradné diely pre vozidlá Peugeot
Náhradné diely pre vozidlá SAAB
Náhradné diely a príslušenstvo k návesom Haldex
Náhradné diely pre vozidlá Mazda
Náhradné diely pre vozidlá TOYOTA
Strešné nosiče a boxy Hakr

Táto internetová stránka používa súbory cookies na zlepšenie poskytovaných služieb. Pokračovaním používania stránky súhlasíte s ich použitím.